Monday, June 21, 2010

IV. Kekasihku Lebih Usia Sikit


Hari ini, saya nak berbincang dilema yang melanda kepala otak saya ni ha. Tajok kat atas tu memang panassszzz! Hahaha!

Today i posted a FB status - what if a younger guy dates an elder woman. Fuh! Macam hujan komen mai. But gladly, banyak yang komen membina. Experience sendiri pon ada. Well, kawan2 saya banyak in range of 25 and above. So, leh pakai gak la komen2 diorang ni.

Since working as a barista, there are so many couples with young guy paired up with fine, a lil aged ladies. To me, it was never an issue, but since i was brought up dalam famili melayu yang penoh adat istiadat, kadang2 orang bercakap di belakang.

Who cares?

Saya sendiri tak pernah lagi berchenta dengan an older lady. Tak tahu pula about you guys out there. Age is just a number. If i came across with dat kinda path, i will surely enjoy my journey!

So, whats are the chances?

I prefer a mature lady as a companion. Dont u agree? Senang. Kalau saya bizi kerja ke, main bola ke, she would understand. As long as saya adil with her (bukan kerja sampai abandon her, ok?). Tapi, kebanyakkannye nak spend tym 24/7. Nak manje2 all the tym. Kalau x layan, merajok. Once in awhile, yeah. Most of the tym? I dont think so. Older kekasih doesnt mean dat they are more mature, but the chances of em being more mature is there.

The downside?

Alamak! Kalau nak difikirkan, family will always come first in thought. Bolehke diorang accept? If they do, what about my friends? Work colleagues? Mentua? Aiyo! Adik and abang ipar? Kalau panjang jodoh, kena kahwin. What if her age risk the chances of having kids? And the biggest Q - what if im not as matured as i think i am? Hahaha! Banyak pikir mender2 remeh kan saya neh?

Apa lagi?

Saya rasa age is just a number. Nothing more than that. If u prefered a person just because he/she is older/younger than you, its just your choice. Apa yang saya rasa every1 need is just some1 that makes you complete. And when that one person arrived, age will simply is not a concern.

Good luck boys and girls!

[gambo kat atas tuh sekadar penyeri je. kazen saya tuh tau]

1 comment:

  1. Hai pepet. Lama aku tak mai blog hang. Topik ini sangat bagus. Penulisan hang pun SANGAT BAGUS. Aku suka short simple dan mudah nak digest. Ejaan baguih. Ada paragraphing semua.

    Wehs teruskan menulis.

    Maybe hang lupa aku dengan Khafi. Khafi muda aku setahun.

    Pada pendapat aku :

    1. Kawen dengan pompuan tua sikit kan sunnah Rasullah u olls. Nabi kan kawen dengan Khadijah yang tua dari nya.

    2. Kalau kawen beza umuk 1-4 tahun okay lagi kot. But if age gap tu macam terlalu besak. Contohnya laki 25, pompuan 30. Family akan risau dan tak suka.

    3. Depa tak suka dan risau sebab depa mesti la risau anak depa nanti mesti susah nak dapat baby ka...depa pun nak cucu...

    Itu saja........

    ReplyDelete